Дар'я Бєлікова, керівник департаменту експорту Ovostar Union в рамках доповіді Country Insights для International Egg Commission розповіла про стан, зміни, виклики та тренди в українській яєчній промисловості.

Дар'я згадала, що 2021 був непростим для українських виробників яйця. Низький урожай зернових у 2020 році, зростання транспортних витрат, зміна поведінки споживачів призвели до застосування планів оптимізації у галузі та скорочення поголів'я птиці в Україні. Також птахівникам доводиться більше часу та ресурсів приділяти операційному контролю біобезпеки.

Зростання ціни на продукти харчування, у т.ч. і на яйця, спровокував зміну споживчого патерну. З одного боку, покупець вибирає дешевші продукти, з іншого — набирає обертів тенденція приміалізації, усвідомленого споживання та здорового харчування. Підтвердженням цієї тенденції є зростання продажу яйця від птиці вільного вигулу.

Яєчна промисловість України демонструє позитивні тенденції. Спостерігається як імплементація європейських стандартів якості в українському законодавстві, так і усвідомлений та добровільний вибір споживача на користь стандартів для сталого розвитку галузі.

Загальновідомо, що в Україні споживання яєць на душу населення є одним із найвищих у світі. Сильна конкуренція на внутрішньому ринку є важливим фактором успіху на міжнародній арені. 2 з ТОП 5 виробників яйця в Європі розміщено в Україні.

український ринок яєць та яєчних продуктів

Дар'я зазначила, що незважаючи на існуючі труднощі та виклики, ДК «Овостар Юніон» утримує лідерські позиції на ринку і за важкий рік зберегла поголів'я птиці та обсяги виробництва яйця. А торгова марка "ЯСЕНСВІТ" зміцнила позиції у рейтингу ТОП 100 брендів України. Компанія продовжує інвестувати в альтернативні системи виробництва та розвивати інноваційні продукти.

Довідково: ГК “Овостар Юніон” єдиний із виробників України є членом міжнародної асоціації International Egg Commission.

Нагадаємо, що в 2020 році "Овостар Юніон" першим серед виробників представив на ринку рідкі яєчні продукти у зручній для кінцевого споживача упаковці та перший серед промислових виробників сертифікував пташник вільного вигулу птиці.